zondag 2 maart 2014

Red Velvet cake


Van de "rode lippenstift" naar de rode taart.
Red velvet is een bekende taart uit Amerika. Rood wordt hij door de kleurstof en hij smaakt gewoon naar chocolade. Maar hij ziet er altijd zo mooi uit met een lading creamcheese erover heen.

Mijn opa en oma zijn 3 maart 48 jaar getrouwd ! Dat is wel een feestje waard en daarom besloot ik om een lekkere taart te bakken. Voor m'n verjaardag had ik een bon gekregen van USfoodz.nl en daar had ik een pak Red Velvet besteld van Duncan Hines. USfoodz.nl is een site waar je allemaal typisch Amerikaanse lekkernijen kan krijgen. Zeker een kijkje waard ! 



Je hebt voor de taart zelf maar 3 ingrediënten nodig:

1 1/4 cup Water 
1/3 cup Zonnebloemolie 
3 grote eieren 

Dit mix je allemaal goed door elkaar tot je een egaal rood beslag hebt. Hij is echt SUPER rood.
Heel grappig om te zien.. Het lijkt wel of je verf staat te mixen. 



Hierna doe je hem in een taartvorm ( vergeet hem niet goed in te vetten ) en doe je hem op 180 graden voor zo'n 40 minuten in de oven. Als hij klaar is check je even met een saté prikker of hij wel echt helemaal gaar is en of er geen beslag blijft hangen aan het stokje.

Voor de frosting heb je 4 ingrediënten nodig :

100 gram boter
250 gram cream cheese ( Philadelphia )
ongeveer 500 gram poedersuiker ( Moet je zelf even kijken hoe dik de frosting is )
en een beetje vanille.

Dit mix je allemaal door elkaar tot het een egale massa is. Het makkelijkste is het als de boter op kamer temperatuur is, dan heb je minder kans op klontjes.
Als de taart goed is afgekoeld kun je de frosting erover verdelen. Ik heb zelf voordat ik hem ging insmeren met frosting een stukje van de bovenkant eraf gesneden en verkruimeld. Dit heb ik later als versiering boven op de taart gestrooid. 

Als het allemaal is gelukt kan je taart er uiteindelijk zo uit zien. Hij was helemaal geslaagd !




Hebben jullie al eens genoten van zo'n lekkere Red Velvet taart ? 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het super leuk vinden als jullie een reactie achterlaten ! <3