woensdag 2 april 2014

Gastblog van Myhappykitchen.nl !


Hallo!
Ik ben Anne-Marie en op mijn blog Myhappykitchen schrijf ik over eten! Eten koken, eten kopen, 
uit eten gaan. Ik test nieuwe producten uit de supermarkt, bak en kook me een slag in de rondte en 
ga daarna ook heel graag uit eten om allerlei nieuwe dingen uit te proberen! 
Kom gerust eens langs, like mijn facebookpagina of volg me op Pinterest!

Dulce de leche
Het blijft een wonderbaarlijk fenomeen hoe een simpel blikje gezoete gecondenseerde melk 
na een aantal uurtjes koken verandert in een blik vol likkebaardend lekkere dikke karamel. Nooit geprobeerd? Zeker doen. Al is het maar om het wonder te mogen aanschouwen! 
En dulce de leche – zoals deze karamelpasta officieel heet - kun je daarna heerlijk verwerken in
 gebak, op brood, ijs, noem maar op!


 

Dulce de leche (Portugees voor zoet van melk) is vooral bekend en geliefd in Zuid-Amerika. 
Het is heel eenvoudig te maken, het kost alleen wat tijd. Je koopt het gewoon in de supermarkt, 
voor zo’n € 1,25 per blikje. Het ligt meestal bij de Oosterse ingrediënten, naast de blikjes kokosmelk!

Het proces is super simpel, je hebt alleen maar geduld nodig. Haal eventueel de wikkel van het blikje,
 leg het ongeopende blikje in een pan met ruim kokend water. Zorg dat het blikje onder water blijft, vul zo nodig (kokend) water bij. Laat 3 uur zachtjes koken. Laat daarna het water geheel afkoelen.



Wanneer je het blikje vervolgens opent is de gecondenseerde melk dik en mooi karamelbruin: 
dulce de leche .


Wat kun je er allemaal mee? Behalve zo uit het blikje lepelen bedoel je?
Smeer het op brood (een soort bebogeen), tussen twee koekjes, op cake, over ijs. Of maak er bijvoorbeeld millionaire’s shortbread van, een soort ‘twix-taart’!



Hoi allemaal ! Kimberley hier ! Hoe vinden jullie het gastblog van Anne-Marie ?
Rennen jullie ook gelijk naar de keuken om het uit te proberen ?
Het lijkt mij leuk om vaker een gastblog te doen! Binnenkort zal er ook een gastblog van mij op Myhappykichen.nl komen, dus hou de site goed in de gaten. 
Zeker als je die lekkere recepten niet wil missen! 

xo






2 opmerkingen:

  1. Hi! I would like to invite you to check out our site volrecepten.nl . Adding your blog to our site will make your recipes available to many more users and help you get more visits to
    your blog. Our service is free and can you would be able to leave us any time.

    If you like the idea of being found on our page, please, add your blog through the Top Blogs section.
    I hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, i will tell the owner of myhappykitchen.nl

      Thank you :)

      Verwijderen

Ik zou het super leuk vinden als jullie een reactie achterlaten ! <3