vrijdag 26 september 2014

Maybelline Matte Maker


Mijn poeder om m'n foundation mee te matteren was helaas op en daarom ging opzoek naar een nieuwe poeder. Die van Catrice is echt one of my fav's, maar ik hou af en toe wel van verandering.
In Duitsland stuitte ik op deze en besloot hem voor jullie te testen. Hij is volgens mij nog niet in Nederland te krijgen, maar hij zal binnenkort wel komen.



Ik persoonlijk hou niet van een dewy finish. Van mij mag het gewoon lekker matte zijn.
New Matte Maker leek mij daarom perfect om te proberen. Het is wel een poeder met een kleurtje, dus hij geeft natuurlijk wat extra dekking dan een doorzichtige poeder.


Ik besloot voor de 15 Light Beige te gaan. Dit was op dat moment de lichtste kleur in het assortiment.
Ik ben zelf behoorlijk bleek en deze had wel een mooie roze ondertoon!


Zoals je ziet is hij vrij licht, maar dit is perfect voor m'n bleekscheet huid haha!
Helemaal met de herfst en winter in aankomst is dit prima, want dan word ik nog lichter. 


Tijdens het "Swatchen" leek die poeder vrij creamy.. Hmm ik hoop dat het niet te cakey wordt.
Zodra je met je kwast erin gaat moet ik zeggen dat de poeder wel erg poederig is. Let daarmee op als je het op je gezicht aanbrengt.


De dewy finish zie je hier. Ik heb foundation op gedaan en heb daardoor een vrij glimmend voorhoofd. Het lijkt eigenlijk een beetje alsof ik al 8 dagen de griep heb hier haha!


Met de Matte maker van Maybelline zie je al een duidelijk matte effect. Je ziet er gelijk een stuk gezonder aan. Let op, een klein beetje op je kwast comes a long way. Te veel zorgt echt voor een cake effect. Let hier dus mee op. Dit is het enige grote nadeel aan de poeder.

De Maybelline Matte Maker kost in Duitsland zo'n €3,80. In Nederland liggen die prijzen iets hoger.

Q: Wat gebruiken jullie om je foundation mee te matteren ? 


4 opmerkingen:

Ik zou het super leuk vinden als jullie een reactie achterlaten ! <3