zaterdag 8 november 2014

Snowflake Cookie !


Op Instagram en andere blogs werd ik helemaal doodgegooid met Yankee Candles. 
Elke keer dacht ik weer, nee ik doe het niet.. Maar toen ik zag dat er op de geur die ik stiekem al heeeeeel lang wilde 25% korting was, ben ik gelijk naar de My-Store in Den haag gerend. 
Nu heb ik eindelijk m'n eigen echte Yankee Candle en zit ik elke avond heerlijk te genieten.



Achter het ontstaan van Yankee Candle zit wel een geinig verhaal. 
Het was kerst 1969. De 17 jaar jonge Mike Kittredge was te arm om een cadeautje voor z'n moeder te kopen. Hij smolt was "crayons" om tot een kaars. De buurvrouw zag dit en kocht de kaars van hem. Hij verdiende genoeg om weer een nieuwe kaars te maken voor z'n moeder en om er één te verkopen. Dit was de start van Yankee Candle! Echt zo'n American Dream.

Yankee Candle heeft nu meer dan 150 verschillende geurkaarsen. Nou geloof me.. Snowflake cookie is echt heerlijk! Alsof je net koekjes hebt gebakken in huis. Hij hoort ook te ruiken naar van die roomboter koekjes met icing erop. 


De jar die ik kocht was een large jar. Ik betaalde er met de korting uiteindelijk zo'n 20 euro voor. 
Nu denken mensen.. Goh, dat is vrij prijzig. Maar als je het omrekent ben je maar 5 cent per brand uur kwijt, want de large jar gaat wel 140 uur mee! 

Je moet er dan natuurlijk wel goed mee omgaan. Als tip werd me bijvoorbeeld gegeven dat je de kaars eerst goed moet laten branden. Op z'n minst zo'n 4 uur, want anders gaat hij de diepte in branden en kan je niet volop genieten van jouw heerlijke kaars. 


De kaarsen zijn gemaakt van natuurlijke oliën en zijn niet schadelijk voor je. Nou dat is toch een heel groot pluspunt! Snowflake Cookie komt uit de Kerst collectie van vorig jaar, maar deze kan je heel lang nog krijgen bij de My-Store aan de Javastraat in Den Haag.

Ik wil ook nog even kwijt wat voor top service ze geven. Nadat ik de kaars had laten branden merkte ik een scheur op in het glas. Ik mailde met de eigenaresse en ik mocht de volgende dag gelijk een nieuwe halen! 



Wil jij nou ook een echte Yankee Candle ? Die kan je hier bestellen ! En als je hun Facebook liked kan je alle aanbiedingen in de gaten houden.

Q: Wat is jouw favoriete Yankee Candle geur ? 


1 opmerking:

  1. Leuk artikel! Snowflake Cookie is inderdaad van vorig jaar, maar is ook dit jaar weer van de partij in de huidige kerstcollectie.

    Nog een tip; knip je lontje, als je die kort houd blijft de vlam vrij stabiel en gaat je kaars nóg langer mee! Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het super leuk vinden als jullie een reactie achterlaten ! <3